Casussen

Nationale Politie

Campagne / Strategieplan / Visualisatie / Website / Workshops

Veiligheidsregio's

Strategieplan / Uitvoering / Teksten / Huisstijl / Youtube film

Ministerie van Defensie

Online en offline magazines / Bladmanagement

Persoonlijk interview

"Ik laat mijn klanten uit de verf komen"

Martin Bobeldijk heeft carrière gemaakt als (eind)redacteur en senior communicatieadviseur bij de Koninklijke Landmacht en de Belastingdienst. Na ruim 11 jaar overheidsdienst, besluit hij Turnaround Communicatie op te richten. Op die manier kan hij zijn vleugels uitslaan en zijn capaciteiten ten volle benutten voor zijn klanten. "Het communicatievak is me op het lijf geschreven", aldus Martin.

Hoe weet je dat?

Enerzijds ervaring. Ik krijg positieve reacties van klanten. Anderzijds zelfkennis. Wat ik doe, geeft energie. Dan zit het goed. En ik heb de Jane© Talentenscan gedaan. Deze bevestigt dat. Het is van nature mijn kracht om met mijn ideeën en talenten klanten uit de verf te laten komen. En resultaatgericht te communiceren met hun doelgroepen.

Wat is de reden dat je Turnaround Communicatie bent gestart?

Jarenlang heb ik bij de overheid gewerkt. Een geweldige tijd waar ik met veel plezier op terugkijk. In mijn eigen bedrijf kan ik nog meer mijn energie, ideeën en talenten kwijt. Het is heerlijk om klanten te helpen uit de verf te komen. Hen zichtbaar te maken. En samen met hen resultaat te boeken.

Hoe kom je op die naam?

Turnaround betekent in het Engels omkeren, verandering. Veel communicatietrajecten hebben te maken met veranderingen en draagvlak creëren. Dat ligt in deze naam besloten. Daarnaast heeft het nog een andere, persoonlijke betekenis. Die leg ik graag uit in een persoonlijk gesprek.

Hoe groot is je bedrijf?

Dat is een vraag die er tegenwoordig eigenlijk niet meer toe doet. Het gaat er niet om hoe groot een bureau is. Maar wat een bureau kan leveren. Mijn ervaring is dat je vanuit een netwerk meer expertise en professionaliteit binnenhaalt, dan als je het allemaal zelf binnen je bureau wilt verzamelen. Daarom heb ik een groot netwerk van professionals en professionele bureaus om mij heen verzameld.

Waarom deze keus?

Ik wil klanten het beste van het beste bieden. In een groot netwerk kan ik uit heel veel verschillende professionals en expertises putten. In het verleden heb ik met eigen personeel gewerkt. Een leuke tijd, maar ik kon klanten niet altijd de kwaliteit bieden die ik eigenlijk wilde. Daarnaast merkte ik dat ik te veel tijd kwijt was aan de bedrijfsvoering. Terwijl mijn hart ligt bij de thema's veiligheid en maatschappij, het communicatievak en mijn klanten. Daarom heb ik deze stap heel bewust gezet.

Wat wil je bereiken?

Ik wil bijdragen aan een veiligere en betere wereld voor iedereen. Dat is mijn motivatie. Dat doe ik door overheden, bedrijven en organisaties te helpen die actief zijn op dit vlak. Zo draag ik mijn steentje bij. 

Gemiddelde klantenscore:

Storytelling

Blok Storytelling

Een verhaal spreekt tot de verbeelding. Inspireert. Wij zijn bedreven in storytelling volgens het CAST-model van de Amerikanen Martin Sykes, A. Nicklas Malik en Mark D. West.

lees meer »

Perskracht!

blok perskracht2

De pers een bedreiging? Nee!
Zoek actief contact met de media vanuit uw eigen kracht. Dat geldt voor crisiscommunicatie én voor corporate communicatie. Turnaround Communicatie geeft u Perskracht!.

lees meer »

Social Media Newsroom

Blok Newsroom

Zet uw verhaal online kracht bij! Met deze moderne technologie publiceert u eenvoudig uw eigen content in combinatie met social media kanalen. Ook voor mobile devices.

lees meer »